כמעט כל עסק כיום מוצא את עצמו משקיע בקידום האורגני, בפייסבוק, בפרסום ממומן או בשיטת שיווק אחרת בדיגיטל.
לעתים רבות זה מגיע להשקעה של אלפי שקלים בחודש ויותר כאשר בעל העסק מצפה לקבל תוצאות, לרוב מיידיות.
במידה והוא עובד עם משווק פחות מנוסה/מקצועי או משווק שלא ביצע מולו תיאום ציפיות, פגישה מסודרת, תכנון עבודה מסודר וכמובן הסכם אפיון מסודר – זה כבר פתח לבעיות בהמשך.
אנו בחברת Web Key, יודעים שלעתים הלקוח מצפה ליותר מדי מבלי להכיר את העבודה הנדרשת וזמן ההשקעה הנדרש ולעתים המשווק פשוט לא יכול לספק את הסחורה באותו התחום או במידת תחרות מסוימת עמה הוא צריך להתמודד.
אז כדי שלא יעבדו עליכם משווקים אחרים הינה כמה טיפים חשובים מאת מנשה בטיטו לעבודה מסודרת ומקצועית.
עבדו אך ורק עם הסכם עבודה מסודר:
ראשית חשוב לעבוד עם הסכם עבודה מסודר. חוזה, הסכם, אפיון – תקראו לזה איך שתרצו.
העיקרון שיהיה אפיון מסודר שיאושר ואפילו יהיה חתום על ידי שני הצדדים: בית העסק והמשווק.
בדרך כלל משווקים ימנעו מהבטחות כיוון שבמקרים רבים הם אינם יכולים להבטיח תוצאות בצורה מדידה (מעט יותר על כך בפסקה הבאה) אולם כן צריך להיות רשום מה הלקוח יקבל בתמורה לכספו, כל כמה זמן יקבל דוח, מה יכלול הדוח, מהי הצעת המחיר הסופית לאישור הלקוח, אופן וסדר התשלומים ועוד.
אל תסתנוורו מהבטחות וקחו הכול בעירבון מוגבל:
משווקים לא מקצועיים או כאלה בתחילת דרכם, כדי להשיג לקוחות, עשויים להבטיח לא מעט הבטחות.
אל תסתנוורו מההבטחות הללו. למעשה קחו הכול בערבון מוגבל.
נניח בכל הנוגע לקידום אורגני לא ניתן כלל להבטיח לכם שהאתר יהיה מדורג ראשון תוך X זמן כיוון שאין לדעת אילו שינויים גוגל יבצעו במנוע החיפוש שלהם ובאלגוריתם שלו, אין לדעת כמה המתחרים משקיעים וכו'.
אלא אם כן מדובר בביטוי מפתח ללא תחרות וללא חיפושים ואז באמת בחודש הראשון אפשר להעלות אותו למקום הראשון די בקלות גם מבלי לעבור על החוקים (אבל זה כמובן לא יתרום להבאת גולשים נוספים לאתר).
עקבו אחר הביצועים החודשיים, למדו מעט על התחום ותאמו ציפיות עם אנשי השיווק שאתם עובדים עמם:
חשוב לעקוב אחר העבודה של אנשי השיווק, לבצע תיאום ציפיות עמם לגבי מתי הם מעריכים שהתוצאות יתחילו להגיע במספרים גבוהים יותר, כמה תקציב צריך כדי להוציא את העבודה לפועל בצורה הטובה ביותר ועוד.