איך לבחור היכן להשקיע את תקציב הפרסום שלך באינטרנט?

איך לבחור היכן להשקיע את תקציב הפרסום שלך באינטרנט?

לכל עסק יש תקציב פרסום בגובה שונה והעדפות שונות היכן להשקיע את תקציב הפרסום.

העדפות אלה יכולות להיות "גחמה" של בעל עסק שפשוט מחליט סתם כך שהוא רוצה להשקיע X כסף בטכניקת פרסום מסוימת כי גם עסקים אחרים משקיעים שם או שניתן לחלק את תקציב הפרסום בצורה חכמה ויעילה לאחר ייעוץ עם חברת מיתוג ופרסום מקצועית כמו ג'נסיס: https://www.gnss.co.il/ ובניית אסטרטגיית שיווק מקצועית לעסק.

בניית התקציב הנכון לפרסום:

לפני שחושבים כיצד לחלק את התקציב לפרסום ומיתוג העסק באינטרנט חשוב תחילה לבנות תקציב. לכל עסק עשוי להיות תקציב שונה עמו הוא יכול להתחיל לעבוד וזה עשוי להשפיע במידה ניכרת על ההחלטה היכן ואיך כדאי לפרסם, באיזו תדירות ומהן התוצאות שניתן לצפות להן בהתאם.

בעסקים קטנים למשל תקציב הפרסום עשוי להיות מינימלי מאוד ולכלול כ-1500-2000 ₪ בחודש בלבד, בעוד שבעסקים בינוניים וגדולים התקציב עשוי להגיע גם לעשרות אלפי שקלים בחודש ויותר.

ככל שהתקציב גדול יותר כך אפשרויות הפרסום והמיתוג גדלות, ההשפעה של הקמפיין גדלה וגם הנתונים מהם מסיקים את נתוני הקמפיינים הינם מדויקים יותר.

מגוון אפשרויות פרסום – כיצד נחליט לגבי חלוקת התקציב?

כיום באינטרנט יש מגוון רחב של אפשרויות פרסום שכדאי לקחת בחשבון.

אפשרויות אלה יכולות להיות שימוש בקמפיין ממומן ושליחת הקהל ישירות לאתר העסק ויכולות להיות גם השקעה בקמפיינים ארוכי טווח הפועלים לטובת קידום אורגני במעלה תוצאות החיפוש של גוגל או בניית קהל עוקבים גדול ונאמן.

כדי לבחור איך לחלק את התקציב והיכן לפרסם חשוב תחילה לאפיין את העסק ואת קהל היעד.

אפיון קהל היעד הינו קריטי לתהליך כיוון שבסופו של דבר יש אנשים מאחורי מסך המחשב ואתם רוצים להגיע אליהם דרך האינטרנט. מכאן שאתם צריכים לפרסם במקומות שאנשים עשויים להימצא בהם.

כך למשל קהלים מסוימים עשויים להיות יותר במנוע החיפוש של גוגל ולא בפייסבוק ולהיפך.

קהלים מסוימים יצפו יותר בסרטונים ביוטיוב ולא בטיקטוק למשל שגם היא פלטפורמה לשיתוף סרטונים אבל לא בהכרח של אותו קהל יעד.

לאחר אפיון קהל היעד והיכן הוא עשוי להימצא באינטרנט ניתן יהיה, בהתאם לגודל התקציב, להחליט כמה הולכים להשקיע בכל טכניקת פרסום.

יש לזכור כי כל דרך שתבחרו תדרוש השקעה של זמן, משאבים ועבודה מקצועית ולכן אם התקציב קטן עדיף תחילה להתמקד לרוב בשיטת פרסום אחת עד שהעסק יצמח בהדרגה ותקציב הפרסום יגדל בהתאם.